MS Excel dla samouków – kurs średniozaawansowany

#_LOCATIONMAP

Data/Czas
Date(s) - 12/02/2018 - 14/02/2018
08:30 - 15:30


Szkolenie MS Excel przeznaczone jest dla osób, które uczyły się obsługi Excela samodzielne. Dlatego szkolenie rozpoczyna się od uporządkowania informacji, które użytkownik zna już z praktyki i uzupełnienie ich o pewne informacje omawiane na szkoleniu podstawowym, które są niezbędne do swobodnego wykonywania zadań przewidzianych w programie. Dalsza część szkolenia obejmuje zagadnienia pozwalające zoptymalizować pracę z arkuszami, przez wykorzystanie takich narzędzi jak seria danych, listy niestandardowe czy nazwy zakresów oraz zagadnienia przybliżające pracę z tabelami, funkcjami czy tabelami przestawnymi (w bardzo podstawowym zakresie). Uczestnicy zapoznają się również z możliwościami atrakcyjnego zaprezentowania danych przy użyciu formatowania warunkowego, a w części poświęconej wykresom –  ze sposobami tworzenia wykresu i jego elementami.

Po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik będzie mógł w sposób efektywny wykorzystywać poznane na szkoleniu funkcjonalności programu Excel.

 

Uporządkowanie informacji podstawowych

  • elementy okna programu i ich nazwy
  • wprowadzanie danych do komórki: rodzaje danych, specjalne właściwości daty i czasu
  • metody szybkiego zaznaczanie zakresów komórek
  • operacje na arkuszach

Formuły i funkcje

  • rodzaje formuł, operatory działań i ich priorytety
  • odwołania do komórek – rodzaje i style adresów
  • podstawowe funkcje – ikona Autosumowanie
  • funkcja JEŻELI, funkcje zaokrąglające, złożone formuły z użyciem funkcji
  • rozwiązywanie problemów z formułami

Formatowanie i drukowanie

  • przegląd sposobów formatowania
  • przygotowanie do wydruku: ustawienia strony i dodatkowe opcje
  • drukowanie

Organizacja pracy w Excelu

  • podział i blokowanie okna
  • okna różnych arkuszy
  • praca z kilkoma skoroszytami
  • obszar roboczy (tylko do wersji 2010 włącznie)

Dodatkowe narzędzia ułatwiające pracę z danymi

  • konspekty
  • wyszukiwanie i zamiana danych
  • okno Przechodzenie do…
  • nazwy zakresów komórek

Ułatwienia we wprowadzaniu danych

  • wprowadzanie danych do kilku arkuszy
  • serie danych
  • listy niestandardowe
  • sprawdzanie poprawności

Narzędzie tabela

  • zamiana zakresu danych na tabelę
  • karta Projektowanie: styl tabeli, zmiana rozmiaru tabeli
  • formuły w tabeli: adresowanie, automatyczne kopiowanie formuł
  • tworzenie podsumowań – Wiersz sumy
  • zamiana tabeli na zakres

Modyfikacje danych

  • sortowanie
  • filtrowanie
  • tekst jako kolumny
  • usuwanie duplikatów

Funkcje

  • obliczenia warunkowe: zliczanie, sumowanie, obliczanie średniej (LICZ.WARUNKI, SUMA.WARUNKÓW, ŚREDNIA.WARUNKÓW oraz LICZ.JEŻELI, SUMA.JEŻELI, ŚREDNIA.JEŻELI)
  • modyfikacja tekstów: łącznie i podział tekstów, wyszukiwanie i zastępowanie fragmentu tekstu (ZŁĄCZ.TEKSTY, LEWY, PRAWY, FRAGMENT.TEKSTU, ZNAJDŹ, SZUKAJ.TEKST, ZASTĄP, PODSTAW)
  • obliczenia związane z czasem (DATA, CZAS, DZIEŃ.TYG, DNI.ROBOCZE)
  • zaokrąglanie danych (ZAOKR, ZAOKR.DO.CAŁK, LICZBA.CAŁK )
  • wybieranie danych z tabeli (WYSZUKAJ.PIONOWO)
  • wybrane funkcje z kat. Matematyczne i kat. Statystyczne (MOD, CZ.CAŁK.DZIELENIA, MIN.K, MAX.K, PERCENTYL)
  • ukrywanie błędów (funkcja JEŻELI.BŁĄD i wybrane funkcje informacyjne)

Podstawy tabel przestawnych

  • przeznaczenie tabel przestawnych
  • tworzenie tabeli z danych znajdujących się w arkuszu
  • zmiana układu tabeli
  • zmiana sposobu obliczania

Formatowanie warunkowe – podstawy

  • reguły wyróżniania komórek
  • reguły pierwszych/ostatnich
  • paski danych, zestawy kolorów, zestawy ikon

Wykresy

  • typy wykresów
  • przygotowanie danych
  • tworzenie wykresu
  • elementy wykresu
  • modyfikacja wykresu: tytuł wykresu i tytuły osi, osie wykresu, serie danych, etykiety