MS Excel zaawansowany oraz makra

#_LOCATIONMAP

Data/Czas
Date(s) - 26/02/2018 - 01/03/2018
08:30 - 15:30


Celem tego szkolenia jest usystematyzowanie i poszerzenie wiedzy dotyczącej zaawansowanych możliwości wykorzystania arkusza kalkulacyjnego Excel oraz makr. Uczestnicy poznają zaawansowane sposoby zastosowania funkcji i formuł (w tym także formuł tablicowych), zaawansowane metody filtrowania danych i wykonywania na nich obliczeń. Inne narzędzia analityczne (konsolidacja danych, sumy częściowe, tablicowanie danych) pomogą uczestnikom wykonywać analizy danych i złożone obliczenia.

Uczestnicy będą wykorzystywać możliwości tabel przestawnych do analizy konkretnych danych, analizę przebiegu zjawiska w czasie i tworzenie zbiorczych podsumowań oraz wykresów przestawnych.

Uczestnicy rozszerzą też swoje wiadomości dotyczące wizualizacji danych poznając zasady tworzenia formatów niestandardowych i wykorzystując formuły w formatowaniu warunkowym. Poznają też narzędzia, które pozwalają tworzyć interaktywne arkusze – formanty formularzy i scenariusze.

Druga część szkolenia stanowi wprowadzenie w zagadnienia automatyzacji czynności wykonywanych w arkuszu. Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi pojęciami, uczą się rejestracji, odtwarzania i podstawowych modyfikacji zarejestrowanych makr.

CZĘŚĆ 1: zaawansowane możliwości arkusza kalkulacyjnego

  1. Ochrona danych
  • ochrona pliku: hasła, zapisywanie z kopią
  • ochrona skoroszytu: ochrona struktury i okna
  • ochrona arkusza: ochrona komórek i różnych obiektów umieszczanych w arkuszu
  1. Wprowadzenie do tworzenia interaktywnych arkuszy – formanty formularza
  2. Zaawansowane sposoby odwołania do komórek
  • adresy wielopoziomowe
  • nazwy zakresów
  • funkcje używane do tworzenia dynamicznych odwołań: PRZESUNIĘCIE, INDEKS, ADRES, ADR.POŚR
  • nazwy formuł
  1. Zaawansowane formatowanie danych
  • niestandardowe formaty liczb i dat
  • format warunkowy z użyciem formuł
  1. Narzędzia danych
  • filtry zaawansowane i funkcje baz danych
  • konsolidacja danych
  • sumy częściowe
  • zastosowanie funkcji SUMY.CZĘŚCIOWE i AGREGUJ
  • konspekty
  1. Tabele i wykresy przestawne
  • struktura tabeli przestawnej
  • tworzenie tabeli przestawnej – źródła danych
  • wygląd tabeli przestawnej (układ, sumy końcowe i częściowe)
  • wykresy przestawne
  • obliczenia w tabelach przestawnych
  • filtrowanie danych
  • grupowanie danych
  • pola i elementy obliczeniowe
  • praca z wieloma tabelami – fragmentatory
  1. Wprowadzenie do formuł tablicowych
  • różnice między zwykłą formułą a formułą tablicową
  • struktura formuły tablicowej
  • stałe tablicowe
  1. Zastosowanie wybranych funkcji
  • obliczenia warunkowe – funkcja SUMA.ILOCZYNÓW, formuły tablicowe
  • wyszukiwanie danych w tabeli – funkcje INDEKS i PODAJ.POZYCJĘ
  • nietypowe numerowanie – funkcje WIERSZ, NR.KOLUMNY, ILE.WIERSZY, LICZBA.KOLUMN, SUMY.CZĘŚCIOWE
  • poprawność danych z zastosowaniem formuł – funkcje LICZ.JEŻELI, CZY.PUSTA
  1. Analiza warunkowa
  • tablicowanie danych
  • menedżer scenariuszy

CZĘŚĆ 2: podstawy makr

  1. Wstęp
  • makro i jego przeznaczenie
  • czy makro jest rzeczywiście niezbędne
  1. Rejestrowanie makr
  • zaplanowanie rejestrowanych czynności
  • karta Developer
  • wybór adresowania
  • nazwa, opis i klawisz skrótu makra
  • miejsce przechowywania makra
  1. Odtwarzanie makr
  • Wstążka: karty Widok i Developer
  • pasek Szybki dostęp
  • elementy graficzne arkusza
  1. Analiza zarejestrowanych makr
  • okno edytora Visual Basic
  • budowa makra
  1. Zmiana odwołania do komórki
  • wybór arkusza
  • wybór komórki
  • przechodzenie i zaznaczanie komórek
  1. Modyfikacja zarejestrowanych makr
  • przekazywanie danych do makra
  • wyświetlanie informacji
  • powtarzanie czynności
  • warunkowe wykonywanie czynności