Czas trwania: 16 godzin dydaktycznych
Program szkolenia
- Wizerunek – wprowadzenie w zagadnienie kreowania wizerunku, PR.
- wprowadzenie w tematykę,
- definicje pojęć: public relations, marka, promocja, media relations, wizerunek
- elementy wizerunku
- Wizerunek osobisty, autoprezentacja
- zasady wywierania dobrego pierwszego wrażenia,
- na co zwrócić uwagę w kreowaniu wizerunku osobistego i dlaczego to ważne.
- wpływ wizerunku na relacje w sferze zawodowej.
- zasady efektywnej autoprezentacji (dobre praktyki, błędy),
- warsztaty praktyczne + feedback
- Wizerunek firmy/ organizacji
- zasady kreowania wizerunku organizacji (PR wewnętrzny i zewnętrzny)
- Strategia budowania wizerunku
- istota strategii wizerunkowej firmy
- Zarządzanie wizerunkiem – podstawowe zasady. Analiza i planowanie w kreowaniu wizerunku
- etap analizy i planowania
- zasady zarządzania wizerunkiem – praktyka
- Budowanie wizerunku ze względu na: publiczność, czas, wyróżnik, spójność, powtarzalność, kontrolę
- proces tworzenia strategii
- analiza rynku, zapotrzebowania na usługę, produkt
- opracowanie skutecznych form i kanałów dotarcia z pozytywnym przekazem o produkcie/ usłudze do odbiorców
- Graficzna wizualizacja w zarządzaniu wizerunkiem, brand book
- zasady skutecznego przekazu za pomocą form wizualnych
- tworzenie brand book
- znaczenie koloru w przekazie
- Media relations
- zasady wykorzystania mediów w kreowaniu wizerunku,
- rodzaje media relations
- Media relations – tworzenie tekstów
- przedstawienie zasad tworzenia, redagowania tekstów.
- warsztaty praktyczne tworzenia tekstów
- Plakat i ulotka, jako narzędzia kreowania wizerunku
- kreatywność w tworzeniu materiałów promocyjnych
- zasady: jak promować produkt/ usługę za pomocą plakatu/ ulotki
- przykłady praktyczne różnych form promocji
- Eventy – publikacje, targi, wystawy
- podstawowe zasady organizacji eventów.
- warsztat planowania eventu.
- E-wizerunek, w tym gogle, Facebook, Twitter, You Tube, Wiral.
- współczesne środki komunikacji w internecie.
- e-marketing.