Zapraszamy na szkolenie wszystkich Zamawiających z jednostek sektora finansów publicznych, państwowych jednostek organizacyjnych i innych podmiotów którzy chcą:
- prawidłowo prowadzić postępowanie i nie popełniać błędów
- opisać przedmiot zamówienia wg nowych regulacji
- ocenić oferty wg nowych kryteriów
- przygotować umowy o zamówienie publiczne wg nowych wytycznych
Korzyści dla uczestników
- szkolenie pozwoli pracownikom organizacji poszerzyć swoją wiedzę i kompetencje w zakresie stosowania zamówień publicznych
- dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy poznają nowe regulacje i najistotniejsze różnice wynikające ze zmian legislacyjnych przy realizacji zamówień publicznych
Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych
Sprawy organizacyjne
- Prezentacja trenera i uczestników
- Przedstawienie celów szkolenia i poznanie oczekiwań Uczestników
- Ogłoszenia o zamówieniach – zmiany
1. Publikacje – miejsce, forma i kolejność.
2. Formularze ogłoszeń krajowych i unijnych – nowe wzory i ich wypełnienie.
3. Ogłoszenia – zasady zmiany ogłoszeń. -
SIWZ- Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
1. Nowe zasady udostępniania
2. Zmiany w treści obligatoryjnej i fakultatywnej
3. Wymagania szczególne dotyczące podziału zamówienia na części.
III. Opis przedmiotu zamówienia
1. Opis funkcjonalny
2. Używanie nazw własnych i zasady wykazywania równoważności
3. Wypełnienie obowiązku określenia wymagań zatrudnienia na umowę o pracę
-
Tryby udzielania zamówienia:
1. Zmiany, nowe tryby, nowe zasady i modyfikacje – omówienie.
2. Umowy ramowe według nowych zasad -
Warunki udziału w postępowaniu
1. Rodzaje warunków, w tym szczególne wymagania co do potencjału finansowego
i ekonomicznego oraz konsorcjum wykonawców
2. Weryfikacja spełniania warunków przez wykonawcę, w tym w świetle zaostrzonych reguł
polegania przez wykonawcę na potencjale podmiotów trzecich a podwykonawstwo. -
Oświadczenia i dokumenty żądane od wykonawcy świetle ustawy i nowego rozporządzenia
1. Oświadczenie własne wykonawcy i Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ)
– moment złożenia, aktualność
2. Nowe rodzaje dokumentów i forma ich składania
3. Zmienione reguły żądania dokumentów od wykonawców i ich uzupełniania
VII. Zmiany w katalogu przesłanek wykluczenia wykonawców:
1. Przesłanki obligatoryjne oraz przesłanki fakultatywne – szerokie ujęcie.
2. Ograniczenia czasowe w wykluczeniu i procedura tzw. samooczyszczenia
3. Obowiązek zawiadomienia o wykluczeniu – termin, treść, uzasadnienie.
VIII. Ocena ofert – nowe podejście:
1. Odwrócona kolejność czynności w toku oceny ofert –omówienie praktyczne.
2. Kryteria oceny ofert – ograniczenia w stosowaniu ceny, przykłady realnych
pozacenowych kryteriów.
3. Zmiany dotyczące ustalania rażąco niskiej ceny/kosztu
4. Obowiązki informacyjne o czynnościach zamawiającego – termin, treść.
-
Umowy i modyfikacje:
1. Okoliczności uzasadniające zmiany (aneksowanie) umowy – przykłady zastosowania
2. Nowe okoliczności odstąpienia od umowy lub jej rozwiązania - Omówienie nowych zasady dokumentowania postępowania.
- Nowe regulacje ustawy i rozporządzenia
- Nowe wzory protokołu postępowania i zmienione zasady jego udostępniania.
Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników.
- Podsumowanie szkolenia
- Podziękowania dla uczestników