Czas trwania: 16 godzin dydaktycznych
Program szkolenia
- Komunikacja wewnętrzna
- definicje
- dobre praktyki w firmie w zakresie ustalania zasad komunikacji wewnętrznej
- Modele komunikacji wewnętrznej
- cele i zamierzone skutki komunikacji wewnętrznej
- warunki niezbędne do funkcjonowania skutecznej komunikacji wewnętrznej w firmie
- role poszczególnych szczebli personelu w procesie komunikacji wewnętrznej
- Efektywna komunikacja w zespole
- Bariery w komunikacji wewnątrz jednostek administracji
- najczęściej popełniane błędy (przyczyny zakłóceń komunikacji w firmie),
- sposoby pokonywania i eliminowania błędów
- Współpraca międzywydziałowa – konfrontacja teorii i praktyki
- Wykorzystywanie procedur i tworzenie standardów komunikacji wewnętrznej
8 . Warsztat tworzenia programu komunikacji wewnętrznej
- – tworzenie programu wewnętrznego public relations – elementy programu, metody doboru technik public relations
- – analiza sytuacji wyjściowej
- – analiza SWOT
- – określenie grup docelowych
- – dobór metod
- Komunikacja wewnętrzna jako element kultury organizacyjnej całej firmy