MS Excel – wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego w marketingu

Mapa niedostępna

Data/Czas
Date(s) - 07/10/2019 - 08/10/2019
08:30 - 15:30


  1. Przygotowanie, modyfikacja i ochrona danych
    1. Jakie rodzaje danych można przechowywać w komórkach arkusza
    2. Metody umieszczania danych w arkuszu
      • Wpisywanie (opcje związane z wpisywaniem, automatyzacja wpisywania danych, wprowadzanie danych do wielu arkuszy, walidacja danych, ochrona danych)
      • Pobieranie wcześniej przygotowanych danych (inne programy Pakietu Office, importowanie danych z zewnętrznych źródeł) i ich ujednolicanie (zamiana, narzędzie Tekst jako kolumny)
      • Metody szybkiego zaznaczania komórek (skróty klawiaturowe, Przejdź do specjalnie…)
    3. Dokumentowanie zawartości komórki (komentarze i obiekty graficzne)
    4. Formatowanie danych (zwykłe formatowanie, format tabeli, formatowanie warunkowe)
    5. Przeglądanie zawartości arkusza (metody szybkiego poruszania się po arkuszu, podział i blokowanie okna arkusza, ukrywanie wierszy i kolumn; wykorzystanie Widoków niestandardowych)
    6. Drukowanie (ustawienia strony, obszary wydruku)
    7. Zmiana układu danych (kopiowanie i przenoszenie, sortowanie, filtrowanie, usuwanie duplikatów)
    8. Szablony
  2. Obliczenia w arkuszach bez pisania formuł
    1. Wykorzystanie Paska Staniu
    2. Narzędzie Suma częściowa
    3. Podsumowania w tabelach Excela
    4. Tabele przestawne – podstawowe informacje
    5. Konsolidacja
  3. Zastosowania formuł i funkcji
    1. Rodzaje formuł
    2. Odwołania do komórek w formułach (rodzaje adresów, komórki w innym skoroszycie, nazwy)
    3. Formuły w tabelach Excela
    4. Podstawowe funkcje (SUMA, ŚREDNIA, MIN, MAX, JEŻELI, ZAOKR)
    5. Funkcje, które należy znać (funkcje obliczeń warunkowych, WYSZUKAJ.PIONOWO, INDEKS i PODAJ.POZYCJĘ, ZŁĄCZ.TEKSTY, ROK, MIESIĄC, DZIEŃ, DZIEŃ.TYG)
    6. Zagadnienia praktyczne, czyli jak zapisać wzór jako formułę Excela
      • Przygotowanie szablonu ankiety
      • Obliczanie wskaźników marketingu, np. koszt pozyskania nowego klienta
      • Łączenie danych w kilku zakresów
    7. Wykresy (opcjonalnie)
      1. Szybka prezentacja danych – wykresy przebiegu w czasie
      2. Prezentacja danych na wykresie (wybór typu wykresu, przygotowanie danych, modyfikacja wykresu)