Czas trwania: 16 godzin dydaktycznych

Program szkolenia

  1. Zmiana – szansa czy konieczność
  2. Zarządzanie procesem zmian w instytucji
  3. Rola menedżera w procesie zmian
  4. Szef jako coach – diagnoza własnych umiejętności
  5. Tworzenie się zespołu –  efektywne / wspierające funkcjonowanie działu w procesie zmian
  6. Komunikacja w procesie zmian
  7. Motywowanie oraz wzmacnianie postaw sprzyjających zmianom
  8. Trudne sytuacje w zarządzaniu zmianą: radzenie sobie ze stresem wywołanym zmianą
  9. Trudne sytuacje w zarządzaniu zmianą: rozwiązywanie konfliktów wywołanych zmianą
  10.  Opór w zmianie oraz przezwyciężanie negatywnych postaw
  11. Trudne sytuacje w zarządzaniu zmianą: radzenie sobie ze stresem wywołanym zmianą
  12. Trudne sytuacje w zarządzaniu zmianą: rozwiązywanie konfliktów wywołanych zmianą
  13. Style zarządzania zespołami w procesie zmian organizacyjnych
  14. Autodiagnoza
  15. Umiejętność przydzielania i delegowania nowych obowiązków / odpowiedzialności w procesie zmian