Czas trwania: 16 godzin dydaktycznych
Program szkolenia
- Zmiana – szansa czy konieczność
- Zarządzanie procesem zmian w instytucji
- Rola menedżera w procesie zmian
- Szef jako coach – diagnoza własnych umiejętności
- Tworzenie się zespołu – efektywne / wspierające funkcjonowanie działu w procesie zmian
- Komunikacja w procesie zmian
- Motywowanie oraz wzmacnianie postaw sprzyjających zmianom
- Trudne sytuacje w zarządzaniu zmianą: radzenie sobie ze stresem wywołanym zmianą
- Trudne sytuacje w zarządzaniu zmianą: rozwiązywanie konfliktów wywołanych zmianą
- Opór w zmianie oraz przezwyciężanie negatywnych postaw
- Trudne sytuacje w zarządzaniu zmianą: radzenie sobie ze stresem wywołanym zmianą
- Trudne sytuacje w zarządzaniu zmianą: rozwiązywanie konfliktów wywołanych zmianą
- Style zarządzania zespołami w procesie zmian organizacyjnych
- Autodiagnoza
- Umiejętność przydzielania i delegowania nowych obowiązków / odpowiedzialności w procesie zmian