Narzędzia marketingu, promocji i public relations. Kreowanie wizerunku sieci

Czas trwania: 16 godzin dydaktycznych

Program szkolenia

  1. Wizerunek – wprowadzenie w zagadnienie kreowania wizerunku, PR.
    1. wprowadzenie w tematykę,
    2. definicje pojęć: public relations, marka, promocja, media relations, wizerunek
    3. elementy wizerunku
  2. Wizerunek osobisty, autoprezentacja
    1. zasady wywierania dobrego pierwszego wrażenia,
    2. na co zwrócić uwagę w kreowaniu wizerunku osobistego i dlaczego to ważne.
    3. wpływ wizerunku na relacje w sferze zawodowej.
    4. zasady efektywnej autoprezentacji (dobre praktyki, błędy),
    5. warsztaty praktyczne + feedback
  3. Wizerunek firmy/ organizacji
    1. zasady kreowania wizerunku organizacji (PR wewnętrzny i zewnętrzny)
  4. Strategia budowania wizerunku
    1. istota strategii wizerunkowej firmy
  5. Zarządzanie wizerunkiem – podstawowe zasady. Analiza i planowanie w kreowaniu wizerunku
    1. etap analizy i planowania
    2. zasady zarządzania wizerunkiem – praktyka
  6. Budowanie wizerunku ze względu na: publiczność, czas, wyróżnik, spójność, powtarzalność, kontrolę
    1. proces tworzenia strategii
    2. analiza rynku, zapotrzebowania na usługę, produkt
    3. opracowanie skutecznych form i kanałów dotarcia z pozytywnym przekazem o produkcie/ usłudze do odbiorców
  7. Graficzna wizualizacja w zarządzaniu wizerunkiem, brand book
    1. zasady skutecznego przekazu za pomocą form wizualnych
    2. tworzenie brand book
    3. znaczenie koloru w przekazie
  8. Media relations
    1. zasady wykorzystania mediów w kreowaniu wizerunku,
    2. rodzaje media relations
  9. Media relations – tworzenie tekstów
    1. przedstawienie zasad tworzenia, redagowania tekstów.
    2. warsztaty praktyczne tworzenia tekstów
  10. Plakat i ulotka, jako narzędzia kreowania wizerunku
    1. kreatywność w tworzeniu materiałów promocyjnych
    2. zasady: jak promować produkt/ usługę za pomocą plakatu/ ulotki
    3. przykłady praktyczne różnych form promocji
  11. Eventy – publikacje, targi, wystawy
    1. podstawowe zasady organizacji eventów.
    2. warsztat planowania eventu.
  12. E-wizerunek, w tym gogle, Facebook, Twitter, You Tube, Wiral.
    1. współczesne środki komunikacji w internecie.
    2. e-marketing.