Dostępność plus: Komunikacja z osobami ze szczególnymi potrzebami

Szkolenie: Komunikacja z osobami ze szczególnymi potrzebami zgodne z wymogami projektu „Dostępność plus”

  1. Komunikacja jako podstawa ustalania stosunków wzajemnych z pacjentami ze szczególnymi potrzebami
  2. Ogólne zagadnienia dotyczące komunikacji międzyludzkiej
  3. Specyfika komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami
  4. Budowanie motywacji personelu do przestrzegania zasad komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami
  5. Techniki wzmacniające kontakt z pacjentem z rożnych grup szczególnych potrzeb
  6. Rodzaje i funkcja pytań
  7. Poziomy słuchania, słuchanie aktywne
  8. Komunikaty werbalne i niewerbalne
  9. Bariery komunikacyjne, specyfika kontaktu z osobami z niepełnosprawnościami
  10. Efektywne metody komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami, w tym niepełnosprawnymi o różnych rodzajach dysfunkcji
  11. Kulturowe i społeczne konteksty stereotypów w działalności praktycznej z osobami z niepełnosprawnościami i ze szczególnymi potrzebami
  12. Przeciwdziałanie stereotypom – budowanie postawy akceptacji i przestrzegania zasad komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami
  13. Tworzenie sprzyjającej atmosfery komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami
  14. Komunikacja osób z niepełnosprawnościami o szczególnych potrzebach komunikacyjnych
  15. Dodatkowe, alternatywne kanały i metody komunikacji
  16. Praca z osobami z niepełnosprawnościami, przystosowanie stanowisk
  17. Analiza stanu i podejmowanie działań poprawiających jakość komunikacji, szczególnie przestrzennej z osobami ze szczególnymi potrzebami
  18. Komunikacja alternatywna i wspomagająca, czyli jak rozpocząć rozmowę z pacjentem niemówiącym
  19. Poziomy umiejętności komunikacyjnych
  20. Partner komunikacyjny (pacjent) – definicja, rola kadry medycznej w wprowadzaniu komunikacji
  21. Rozwiązania wizualne AAC w placówce medycznej
  22. Narzędzia w komunikacji alternatywnej i wspomagającej – technologia niska i wysoka, omówienie narzędzi
  23. Wykorzystywanie nowoczesnych technologii w komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami
  24. Zasady savoir-vivre’u obowiązujące w kontaktach z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności
  25. Przeciwdziałanie sytuacjom kryzysowym i ich rozwiązywanie
  26. Trendy rozwojowe w zakresie komunikacji